piątek, 7 września 2012

Problemy z włosami a dieta cz. 2
- włosy proste i tłuste




Po pierwsze trzeba podkreślić, że przetłuszczone włosy to problem skóry głowy, a nie samych włosów. Źródłem nieestetycznego wyglądu przetłuszczonych włosów są gruczoły łojowe, które produkują nadmiar sebum. Problem przetłuszczania się włosów dotyka częściej włosów prostych. Kręcone włosy,
po których wolniej rozchodzi się łój, często są suche.
Podstawowym błędem w walce z przetłuszczającą się skórą głowy jest kupowanie szamponów,
które agresywnie myją  i wysuszają skórę głowy. Jeśli przynoszą jakieś efekty, to zwykle jest to doraźne. Częściej jednak skutej jest odwrotny od zamierzonego: regularnie wysuszana skóra „broni się” jeszcze większą ilością sebum.


Problem może mieć swoje źródło w złym odżywianiu się. Tłusta dieta powoduje dużą aktywność gruczołów łojowych. Należy więc unikać czekolady, "fast-foodów", żółtego sera, tłustych potraw, smażonego jedzenia. Szczególnie ważne jest, aby ograniczać spożywanie dużej ilości tłuszczów pochodzenia zwierzęcego.


Przetłuszczanie się włosów to także skutek spożywania pokarmów ubogich w witaminy z grupy B. Aby przeciwdziałać temu należy jeść pieczywo pełnoziarniste, orzechy, nasiona, produkty mleczne, jaja, kiełki pszenicy, soczewicę, nasiona roślin strączkowych i zielono listne warzywa – wszystkie stanowią bogate źródło witamin z grypy B.


5 komentarzy:

  1. super post, moja siostra ma problemy z tłustymi włosami prawie od zawsze. poleca szampon do włosów przetłuszających skłonnych do wypadania seboradin z rzepą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) Osobiście uwielbiam czarną rzepę w produktach do włosów, więc na pewno kiedyś wypróbuję:-)

      Usuń
  2. Mam ten problem od około 5 lat.. Jednak ja przyzwyczaiłam swoją skórę głowy do częstego mycia, więc teraz mam.. ; /

    OdpowiedzUsuń
  3. tłuste włosy-skóra,to również problem hormonalny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że może to być także problem hormonalny. W tej serii wpisów zależało mi nie tyle na badaniu przyczyn i rozwiązywaniu problemów skóry głowy i włosów, ale na podkreśleniu tego, jak ważna jest właściwa dieta i że to właśnie w niej może leżeć przyczyna naszych problemów z włosami.

      Usuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.