czwartek, 11 października 2012

Test szamponów:
Pollena Malwa, Szampon Czarna rzepa
Joanna, Naturia, Szampon z pokrzywą i zieloną herbatą


Dziś kolejny test dwóch szamponów. Pod lupę biorę szampony dla włosów normalnych
i przetłuszczających. Który działa lepiej?



 
Pollena Malwa, Szampon Czarna Rzepa
- do włosów normalnych i ze skłonnością do przetłuszczania się oraz łupieżu
 
Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide DEA, Peg-75 Lanolin, Brassica Rapa Extract, Sodium Chloride, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone (and) Methylisothiazolinone

Na początku SLES i dodatkowa substancja myjąca, emolient, ekstrakt z czarnej rzepy, sól kuchenna, regulator pH, konserwanty.
 
Opakowanie: Poręczne, przeźroczyste i z małym otworem. 
Zapach: Czarnej rzepy, ale dość delikatny. Ja na włosach
go już prawie w ogóle nie czuję, więc dla mnie jest prawie bezzapachowy.
Konsystencja: żelowa, ale rzadka; 
Wydajność: średnia; 
Cena i dostępność: Kosztuje jakieś 4 zł/300ml; dostępny
np. w Rossmannie

Podsumowując: Bardzo tani i dość dobry szampon. Dla mnie jednak trochę za słabo oczyszcza i mało pachnie, a ja jednak lubię czuć zapach szamponu (do rzepy nic nie mam). Wg. mnie to małe minusy, chociaż jestem pewna, że dla wielu osób będą to plusy.




Joanna, Naturia, Szampon z pokrzywą i zieloną herbatą
- do włosów przetłuszczających się i normalnych

Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide Dea, Soyamide Dea, Cocamidopropylamine Oxide, Sodium Laureth-4 CarboxylateGlycereth-7, PEG-7 Glyceryl Cocoate,Urtica Dioica, Camellia SinensisPropylene Glycol, Butylene Glycol, Citric Acid, Disodium Etda, Sodium Chloride, Parfum, Hexyl Cinnamal, Limonene, Dmdm Hydantoin, Methylchloroisothiazolino ne, Methylisothiazolinone, Cl 42090, Cl 47005

Na początku składu sporo substancji myjących i pianotwórczych, nawilżających, dodatkowo ekstrakt
z pokrzywy i zielonej herbaty, regulator pH, stabilizator, sól kuchenna,  substancje zapachowe, konserwanty i barwniki.

Opakowanie: Proste, przeźroczyste, z małym otworem. Poręczne.
Zapach: Przyjemnie pachnie zieloną herbatą.
Konsystencja: żelowa i średnio-gęsta. 
Wydajność: Ze względu na  średnio-gęstą konsystencję i mały dozownik, szampon jest wydajny.
Cena i dostępność: Około 4zł/200ml, dostępny w wielu sklepach

Podsumowując: Szampon dobrze oczyszcza skórę głowy, chociaż niestety trochę plącze włosy. Mnie nie podrażnia. Dużym plusem dla niego jest fakt, że przedłuża świeżość włosów. Mimo iż myję włosy co 2 dni,
to dzięki niemu mogłabym myć co 3 dni.




Bardziej odpowiada mi szampon z Joanny, bo dobrze oczyszcza i odświeża włosy. Ten z czarną rzepą jest dla mnie za słaby i oprócz tego, że myje to nie robi nic specjalnego z włosami – nie przedłuża świeżości i coś mi się wydaje, że także nie usunąłby łupieżu. Jednak chociaż mi on nie odpowiada,
to siostra używa go i sobie chwali (głównie za oczyszczanie właśnie). Widać każdy człowiek jest inny:-)

6 komentarzy:

  1. Wiele razy widziałam malwe w rossmanie ale nie kupiłam, mój błąd. Następnym razem kupie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podczas ostatnich zakupów wpadł mi w oko i ręce ten szampon z Joaśki ale w końcu nie zdecydowałam się go kupić. Następnym razem zaryzykuje i kupie go bo zachęciła mnie twoja recenzja a zwłaszcza kwestia przedłużenia świeżości włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że moje włosy są raczej normalne i nigdy nie miałam szczególnego problemu z nadmiernym przetłuszczaniem się włosów, ale po tym szamponie i tak dostrzegłam sporą różnicę w świeżości włosów. Dlatego polecam wypróbować.

      Usuń
  3. Malwa jest ok, jak na to, że jest to najtańszy szampon w Rossmann. Ten szampon Joanny mam zamiar wypróbować. Słyszałam, że dobry jest. Chciałabym mieć też odzywkę z tej serii Joanny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon polecam, ale odżywki z tej samej serii osobiście nie cierpię. Kiedyś kupiłam zachęcona pozytywnymi opiniami i bardzo się zawiodłam. Nie robiła z moimi włosami absolutnie nic, no chyba, że liczyć fakt, że niemiłosiernie wręcz plątała mi włosy, co w przypadku odżywki jest niedopuszczalne - wszak jej podstawowym zadaniem powinno być ułatwianie rozczesywania. Ale wiele zależy od typu włosów. Za to bardzo lubiłam tą ze lnem i rumiankiem:-)

      Usuń
  4. Ja niedawno kupiłam malwę czarną rzepę i jak na razie jestem zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.