czwartek, 18 września 2014

Silica – podsumowanie kuracji

Właśnie dobiegła końca moja dwumiesięczna kuracja suplementem diety Silica. Dziś czas zdać Wam relację z efektów:-)


Silica Naturell to kompleksowy zestaw minerałów, witamin, aminokwasów i sproszkowanych ziół, które rewitalizują i odżywiają skórę, włosy i paznokcie.

Szczególnie polecana jest osobom, które zauważyły u siebie:
- nadmiernie wypadanie włosów,
- suchą, szorstką, pozbawioną elastyczności skórę
- miękkie, łamliwe, rozdwajające się paznokcie


Skład tabletek

Jedna tabletka zawiera:

Substancje czynne:


Witaminy:
niacyna (amid kwasu nikotynowego) 10 mg ekwiwalentu niacyny (62,5%*),
kwas pantotenowy (D-pantotenian wapnia) 7,5 mg (125%*),
ryboflawina (witamina B2) 0,7 mg (50%*),
biotyna (D-biotyna) 80 µg (160%*).

Składniki mineralne:

cynk (siarczan cynku) 6 mg (60%*),
krzem (dwutlenek krzemu) 5 mg,
żelazo (fumaran żelaza (II)) 3 mg (21,4%*),
selen (selenian (IV) sodu) 27,5 µg (50%*).

Aminokwasy:

L-lizyna 21 mg,
L-metionina 11 mg,
kwas p-aminobenzoesowy (PABA) 11 mg.

Zioła:

wyciąg ze skrzypu polnego (Equisetum arvense) 30 mg,
wyciąg z alg (workoliść członowaty, Ascophyllum nodosum) 20 mg.


Skrzyp polny ziele skrzypu zawiera łatwo przyswajalną krzemionkę zapewniającą elastyczność tkanki łącznej, która buduje m.in. paznokcie. Wpływa ona na wytrzymałość płytki paznokciowej, przyspiesza jej regenerację. Powoduje szybszy wzrost włosów, zmniejsza ich tendencję do wypadania. Krzem działa także przeciwłupieżowo i poprawia przyswajalność innych mikro i makroelementów.

Niacyna, biotyna, ryboflawina i cynk pomagają zachować zdrową skórę.

Biotyna, cynk i selen pomagają zachować zdrowe włosy.
Algi (workoliść członowaty) pomagają utrzymać zdrową skórę. Wspomagają jej fizjologiczną równowagę, nawilżenie oraz procesy regeneracji komórek skóry. Poprawiają również strukturę włosów oraz wzmacniają paznokcie.



Stosowanie

Producent zaleca przyjmowanie 1-2 tabletek dziennie.  Jako że w opakowaniu znajduje się 90 tabletek (cena ok. 25zł) mogłam przeprowadzić pełną kurację przez trzy miesiące (po 1 tabl.). Wybrałam jednak kurację dwumiesięczną, by dawka była nieco większa. Silicę stosowałam więc nietypowo: jednego dnia brałam 1 tabletkę, drugiego 2 tabletki i tak na zmianę.

Samo przyjmowanie tabletek nie było jakoś specjalnie uciążliwe. Tabletki są średniej wielkości. Silicę łykałam zawsze po kolacji. Niestety bardzo przeszkadzał mi ich smak. Choćbym nie wiem jak szybko chciała połknąć tabletkę, jej szczególny smak i tak był wyczuwalny.


Moja opinia

Jak już wspominałam w ostatniej aktualizacji – włosy przestały mi wypadać. Koniec lata / początek jesieni to najtrudniejsze dla moich włosów okresy w roku, właśnie wtedy leci ich najwięcej. Póki co, podobnie jak w poprzednim roku udaje mi się unikać tego problemu. Mniej więcej równolegle z kuracją suplementem Silica rozpoczęłam stosowanie wcierki cebulowo-czosnkowej. I szczerze mówiąc sama do końca nie wiem co tak naprawdę pomogło moim włosom. Choć ze względu na niezbyt regularne i stosunkowo krótkotrwałe stosowanie wcierki z cebuli (przez miesiąc) byłabym bardziej skłonna stwierdzić, że to właśnie Silica zahamowała wypadanie włosów. Przed kuracją włosy leciały mi trochę bardziej niż zwykle, a teraz znajduję tylko kilka włosów na szczotce.

Paznokcie miałam mocne już przed kuracją, więc nie jestem w stanie się wypowiedzieć na temat działania suplementu pod tym względem. Na pewno rosną szybciej niż zwykle.

Jeśli chodzi o stan cery to zarówno w trakcie jak i po kuracji suplementem Silica nic się nie zmieniło – ani na plus ani na minus.

 ********** 


Podobnie jak w zeszłym roku wszelkie inne kuracje ustępują miejsca czarnej rzepie, którą obecnie stosuję. Silicę zapamiętam jako suplement skuteczny, choć niezbyt przyjemny w stosowaniu. Póki co nie zamierzam ponawiać kuracji. Być może niedługo rozejrzę się za czymś nowym, bardziej uniwersalnym – ciekawi mnie spirulina stosowana w formie suplementu;-)


4 komentarze:

  1. może ze względu na porost włosów skusiłabym się na ten suplement :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się unikać suplementów :-) wolę siemię czy pokrzywę :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. dobrze,że zahamował wypadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie używam suplementów. Tego używała moja mama i była zadowolona, poprawił się jej stan cery.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz:-)
Anonimowych użytkowników proszę o podpisywanie się w komentarzu.
Komentarze uznane przeze mnie za obraźliwe lub będące reklamą będą usuwane.